Publicació

L’Omar i l’Aixa
Els infants de les famílies marroquines són ja un dels col·lectius més significatius en els centres educatius i en les entitats de lleure. Sovint els professionals d’aquests àmbits demanen materials o formació permanent per conèixer millor «la seva cultura» A aquesta legítima petició cal donar-hi resposta defugint sempre els essencialismes culturals. Aquests infants i joves, pel seu recorregut biogràfic particular, construeixen identitats riques i complexes que serien un bon patrimoni en aquest món globalitzat si l’escola, i també la societat, aprofitessin la doble caixa d’eines culturals que tenen. Aquest text, fonamentat en una recerca etnogràfica del sociòleg Diego Herrera sobre el procés de socialització a Catalunya dels infants i joves de famílies d’origen marroquí, és una aproximació a les dinàmiques -culturals, però sobretot socials- d’aquest procés. Els educadors i les educadores les han de conèixer bé per poder ajustar la seva intervenció a les necessitats de cada infant.
Relacionats
Autors

Vols estar al dia de tots els nostres projectes?
Implica’t en el canvi educatiu a Catalunya. Et farem arribar articles, propostes i informació perquè no et perdis res.