'Crida' o anunci puntual que vulguem destacar

Enllaç

Publicació

Transicions a l’educació secundària postobligatòria a Catalunya

21/06/2019
Pàgines 68
ISBN 978-84-947887-5-8
Les transicions a l’educació postobligatòria són un moment cabdal per entendre les desigualtats educatives contemporànies (Tarabini i Ingram, 2018). És en aquest moment en què la majoria de països europeus (amb l’excepció d’aquells més selectius, com ara Alemanya o Bèlgica) separen els seus estudiants en diferents itineraris, l’acadèmic i el professional i, per tant, és el […]

Comparteix:

Les transicions a l’educació postobligatòria són un moment cabdal per entendre les desigualtats educatives contemporànies (Tarabini i Ingram, 2018). És en aquest moment en què la majoria de països europeus (amb l’excepció d’aquells més selectius, com ara Alemanya o Bèlgica) separen els seus estudiants en diferents itineraris, l’acadèmic i el professional i, per tant, és el primer moment en què el jovent s’enfronta amb una «tria real» envers la seva trajectòria educativa.

La recerca internacional en aquest camp assenyala els punts de transició dins el sistema educatiu com a espais clau de selectivitat social en termes de classe, gènere i etnicitat (Blossfeld i Shavit, 2011). És més, les desigualtats tradicionals vinculades a l’accés a diferents itineraris (qui accedeix a què) s’associen de manera creixent amb noves formes d’estratificació i fragmentació relacionades tant amb el prestigi social associat a diferents institucions i branques de coneixement com amb les experiències dels estudiants en funció dels diferents itineraris educatius (Furlong i Cartmel, 2009).

En breu penjarem el document

 

Relacionats

Autors

Vols estar al dia de tots els nostres projectes?

Implica’t en el canvi educatiu a Catalunya. Et farem arribar articles, propostes i informació perquè no et perdis res.

This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.