'Crida' o anunci puntual que vulguem destacar

Enllaç

Publicació

Claus per repensar el paper de les famílies dins la comunitat educativa

21/06/2019
Pàgines 52
ISBN 978-84-947887-5-8
L’article interpel·la docents, administradors públics de l’educació i les pròpies famílies, afirmant que no és possible abordar un canvi de paradigma educatiu com el que es proposa el sistema sense tenir en compte la veu de mares i pares com a part fonamental de la comunitat educativa en el procés de repensar l’educació. Es parteix de […]

Comparteix:

L’article interpel·la docents, administradors públics de l’educació i les pròpies famílies, afirmant que no és possible abordar un canvi de paradigma educatiu com el que es proposa el sistema sense tenir en compte la veu de mares i pares com a part fonamental de la comunitat educativa en el procés de repensar l’educació.

Es parteix de la idea que la reformulació de les polítiques sobre la participació de les famílies a l’escola s’ha de sostenir en la revisió del concepte de comunitat educativa des d’una perspectiva democràtica.

Només des d’aquesta perspectiva les famílies deixaran de ser l’objecte de les actuacions de tècnics i docents per passar a ser subjectes actius amb capacitat de veu i d’agència en el sistema. Aquesta relació és complexa i en molts casos espinosa: el paper de la família és un tema d’aquells que als docents els costa d’abordar. La pròpia administració ha posposat una vegada darrere l’altra la pregunta pel lloc físic i simbòlic de les famílies en el centre educatiu (Collet i Tort, 2014).

 

Autors

Vols estar al dia de tots els nostres projectes?

Implica’t en el canvi educatiu a Catalunya. Et farem arribar articles, propostes i informació perquè no et perdis res.

This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.