Cèsar Coll
/Catedràtic de Psicologia UB

Cèsar Coll
Catedràtic de Psicologia UB
Investigador en Psicologia de l’Educació.
Formació
Llicenciat en Psicologia i Doctor en Psicologia per la Universitat de Barcelona. Llicenciat en Psicologia Genètica i en Càlcul Numèric per la Université de Genève.
Experiència
Professor emèrit de Psicologia de l’Educació de la Universitat de Barcelona. Ha estat impulsor i coordinador del Màster i el Doctorat Interuniversitari de Psicologia de la Educació. Com a coordinador del Grup de Recerca sobre Interacció i Influència Educativa (GRINTIE), ha impulsat projectes de recerca, innovació i intervenció centrats en les pràctiques educatives. Ha col·laborat com assessor en processos de reforma educativa i curricular.
Projectes
Ha dirigit projectes de recerca sobre, entre altres temes, el disseny i el desenvolupament del currículum escolar, l’anàlisi de les pràctiques educatives, l’orientació i la intervenció psicopedagògica, la identitat d’aprenent, la personalització de l’aprenentatge i l’ús de les tecnologies de la informació i la comunicació. Es autor i coautor de diverses publicacions sobre aquestes temàtiques.
Ha codirigit l’Anuari 2020 i dirigit la publicació Currículum i ciutadania. També ha estat ponent en un bon nombre d’actes públics i seminaris relacionats amb la personalització de l’aprenentatge o el currículum escolar, entre d’altres.
Més informació d’interès
Contacta'm:
Publicacions
/Publicacions relacionades
Actes
/Actes relacionats

24/04/2019 16:00h - 18:30h
Una exigència indefugible: La personalització de l’aprenentatge amb mirada 360
La recerca ens diu que els aprenentatges més sòlids i significatius, són aquells que aconsegueixen connectar els coneixements, les actituds i habilitats amb els interessos i les motivacions de l’alumnat, a vegades construint-ne de nous però partint d’allò que és proper i que s’adapta a les necessitats de l’aprenent. La personalització de l’aprenentatge és una […]

17/07/2019 16:30h - 16:30h
Aprenent per projectes: estratègies i programes que funcionen
En els darrers anys a Catalunya, l’aprenentatge basat en projectes ha guanyat popularitat sota el paraigües d’organitzacions internacionals, governs i centres educatius que veuen en aquesta metodologia una eina per a millorar l’aprenentatge de l’alumnat i promoure les competències del segle XXI mitjançant l’exploració, la creació i la construcció de solucions a problemes. Tanmateix, el […]

01/01/1970 09:30h - 13:30h
Del currículum a l’aula. Fer realitat l’aprenentatge competencial als centres educatius
Fa molts anys que la comunitat educativa comparteix la necessitat de fer realitat una educació basada en competències. I no són pocs els centres educatius que han aconseguit fer viable i sostenible un currículum i una avaluació autènticament competencial, prioritzant el saber fer, les habilitats i destreses en les diferents àrees de coneixement i en […]