Òscar Valiente

Òscar Valiente
Òscar Valiente, sociòleg. La seva especialitat acadèmica és la Sociologia de la Política d’Educació i treballa en els àmbits internacional i de política comparada. Du a terme investigació quantitativa des de la perspectiva de l’economia política crítica. Els seus interessos de recerca inclouen la governança mundial dels sistemes educatius i els efectes de les polítiques educatives en la justícia social.
És professor de la Universitat de Glasgow des de gener de 2013. Anteriorment, ha treballat per l’OCDE a París, inicialment, al Centre de Recerca i Innovació Educativa (CERI), i més tard, en el Programa de Gestió Institucional en Educació Superior (IMHE). També és membre del Centre Robert Owen per al Canvi Educatiu des del seu naixement a l’octubre de 2013. Actualment, col·labora amb la Fundació Jaume Bofill i és professor visitant al Centre per a la Globalització, Educació i Polítiques Socials de la Universitat Autònoma de Barcelona i al centre d’Educació Internacional de la Universitat de Sussex.
Publicacions recents
Tarabini, A., Bonal, X., and Valiente, O. (2014) Reacting to poverty:a comparative analysis of schools in Brazilian deprived areas. PROSPECTS . ISSN 0033-1538 (doi:10.1007/s11125-014-9317-y) (Early Online Publication)
Valiente, O. (2013) Connected Minds. Evidence and Educational Implications of Learners’ Attachment to Digital Media and Connectedness. OECD Publishing, Paris, France. ISBN 9789264075221
Valiente, O. (2012) Higher Education in Regional and City Development: Antioquia, Colombia 2012. OECD Publishing, Paris, France. ISBN 9789264179028
Contacta'm:
Publicacions
/Publicacions relacionades
Actes
/Actes relacionats

11/06/2014 16:30h - 16:30h
Quin és el futur de l’FP a Catalunya? Reptes i dilemes des d’una mirada internacional
Quines són les necessitats de la Formació Professional? Quines són les propostes de millora que s’han d’introduir? Quina Formació Professional Inicial tenim a Catalunya en comparació amb les altres CCAA i els països de la Unió Europea? Quines necessitats se’n deriven? Quin pes tenen les titulacions d’estudis postobligatoris en l’estructura ocupacional catalana? És la Formació […]

05/02/2015 17:30h - 19:30h
Quin model de formació professional dual necessita Catalunya?
Quins són els elements fonamentals que poden assegurar la qualitat del model? Quines millores aporta la formació professional dual a l’aprenentatge i ocupabilitat dels joves? La formació professional dual és la millor opció per a tots els alumnes i totes les empreses? Quins estandards d’aprenentatge s’han d’aplicar i qui els ha de definir? A […]

16/09/2015 17:30h - 19:00h
Els títols acadèmics són decisius a l’hora de trobar feina?
Quines competències ens demanarà la societat de demà? Com influeixen les competències en la nostra posició en el mercat laboral? Com influeix el nivell de competències en la probabilitat d’estar a l’atur? Quin paper juga l’educació en la determinació dels salaris? Les competències són causa de la discriminació de gènere al mercat de treball? Fins […]