La Crida CENTRES EDUCACTIUS 360 és una iniciativa de l’Aliança Educació 360, l’Educació a Temps Complet, que busca escoles i instituts que desitgin explorar amb nosaltres les infinites oportunitats d’aprenentatge que un centre amb una mirada educativa 360 pot generar pel seu alumnat connectant espais i temps educatius.
Amb la participació a la crida els centres educatius gaudiran d’espais de formació i debat sobre l’educació a temps complet, visitaran experiències inspiradores que ja s’estan duent a terme a Catalunya, rebran l’acompanyament d’experts i podran reflexionar i millorar les seves pròpies pràctiques educatives.
La crida s’emmarca en 3 eixos clau a partir dels quals convidem a les escoles i instituts amb mirada educativa 360 a repensar diverses pràctiques educatives dirigides a multiplicar les oportunitats d’aprenentatge del seu alumnat:
Connectant espais i temps lectius i no lectius:
– Integrant els temps i espais no lectius en el projecte educatiu de centre (PEC): espais d’acollida matinal, temps de migdia i tarda, reforç escolar, extraescolars i experiències d’estiu educador.
– Millorant o ampliant els temps educatius: reordenen el temps inclòs en la jornada escolar per optimitzar l’activitat lectiva, millorar-ne la qualitat pedagògica i potenciant l’aprenentatge de l’alumnat.
– Apostant per mesures i accions d’equitat que possibiliten que els infants i joves puguin assistir a activitats extra curriculars o extraescolars oferint oportunitats educatives després de l’escola.
Connectant el dins i fora escola promovent itineraris d’aprenentatge personalitzat:
– Dissenyant l’oferta educativa tenint en compte els interessos de l’alumnat i reconeixent els aprenentatges que es donen tant dins com fora del centre (Aprenentatge Servei, Treball Globalitzat – Proposta Externa, Microcredencials o insígnies, Itineraris socioeducatius, etc.)
– Creant mesures d’acompanyament que orienten a l’alumnat i a les seves famílies sobre les activitats del fora escola més adequades i adaptades a les motivacions i aprenentatges dels infants i joves.
Connectant l’activitat del centre educatiu amb l’entorn:
– Emmarcant el projecte educatiu del centre en els plans estratègics educatius locals (plans educatius d’entorn, plans de barri…).
– Establint accions que aposten per l’ús obert, social, educatiu i cultural dels espais i equipaments dels centres educatius: biblioteca escolar, patis oberts, escola de mares i pares, clubs, laboratoris, espais joves, etc., i aprofiten les sinergies i recursos educatius del territori (programes educatius locals, centres cívics, museus, etc.).
– Desenvolupant accions per tal que l’alumnat i les seves famílies participin en la vida comunitària i cultural de l’entorn.
– Coordinant i implicant en la pròpia tasca educativa als diversos agents educatius de la comunitat.
T’interessa aquest repte? Si ets un centre educatiu amb mirada 360 suma’t a la Crida #CentresEducatius360