El repte
Com podem aprofitar el coneixement de la recerca i l’avaluació educatives per millorar els aprenentatges de l’alumnat?
Des de la recerca educativa es produeixen evidències de gran valor per als professionals de l’educació. Gràcies a la investigació i l’avaluació educatives disposem de coneixements robustos sobre com aprèn l’alumnat i sobre quines estratègies són més efectives per millorar les seves oportunitats d’aprenentatge. Tot i això, aquest coneixement sovint no acaba arribant als professionals dels centres educatius.
L’accés a aquest tipus de coneixement és clau per al desenvolupament professional dels docents i per a prendre decisions a favor de les oportunitats de l’alumnat. Aquest coneixement esdevé encara més important en el context de forta innovació educativa en què ens trobem.
Us imagineu un centre educatiu en què…
- Es reflexiona sobre les estratègies d’aula i les metodologies docents tenint en compte els resultats de la recerca educativa?
- S’innova de manera fonamentada, a partir d’evidències sobre com aprèn l’alumnat i sobre què funciona per a potenciar el seu aprenentatge?
- S’avaluen les estratègies que es posen en marxa i s’incorporen les conclusions d’aquestes avaluacions per a millorar-les?
- Es fa servir el coneixement per enfortir l’acció docent i l’aprenentatge de tot l’alumnat?
La iniciativa Escoles d’Evidència
Escoles d’Evidència vol apoderar els centres educatius i el professorat com a motor d’accions educatives més efectives i equitatives, basades en la pràctica reflexiva i el coneixement rigorós.
Busquem 30 centres educatius que vulguin fer un salt endavant en l’ús de la recerca com a motor de millora de la pràctica docent i l’aprenentatge de l’alumnat.
Es tracta d’una iniciativa conjunta de la Direcció General d’Innovació, Recerca i Cultura Digital; l’Institut Català d’Avaluació de Polítiques Públiques (Ivàlua) i la Fundació Jaume Bofill.
Què us oferim?
- Formació per aprendre a aprofitar i a generar evidències educatives, certificada pel Departament d’Educació (curs 2020-21). Serà una formació de caràcter pràctic i aplicat, que connectarà amb les inquietuds de millora dels centres participants. Els centres acabaran la formació havent realitzat el disseny d’una proposta d’avaluació d’un projecte o intervenció del centre.
- La possibilitat de rebre suport econòmic i l’acompanyament d’investigadors per pilotar i avaluar un projecte dissenyat tenint en compte les evidències i que s’implementarà al seu centre educatiu (curs 2021-22).
- Ser part d’una comunitat d’experimentació i aprenentatge en xarxa, formada per centres educatius i grups de recerca, dedicada a la millora de la pràctica educativa a partir de coneixement rigorós produït gràcies a la recerca i l’avaluació. En aquesta comunitat s’hi podran sumar tots els centres educatius interessats en aprofitar el coneixement de la recerca i l’avaluació educatives.
Com participar-hi?
La convocatòria ha quedat suspesa a causa de la gestió de la crisi del COVID-19.
Per a més informació podeu contactar amb [email protected]