A diferència de L’estat de l’educació a Catalunya amb qui s’alterna anualment, aquest anuari té la vocació d’abordar un seguit de desafiaments d’especial rellevància i actualitat per a la política educativa del nostre país.
El llistat de reptes d’aquest anuari 2018, dirigit per en Jordi Riera, ha estat construït mitjançant un procés deliberatiu i de treball en seminari d’experts. Com empoderar les escoles complexes, com garantir unes transicions educatives d’èxit per a tothom, com enfortir la col·laboració entre l’escola i la família, com fer dels centres educatius organitzacions que aprenen, quines competències, tecnologies i usos han de conformar l’educació digital a les nostres escoles…, són alguns dels temes triats enguany.
Cada repte és tractat en forma de capítol i liderat per un autor o autora experta en la matèria. Sempre amb la voluntat de combinar profunditat analítica i capacitat d’identificar propostes i palanques de canvi. En darrera instància, Reptes de l’educació a Catalunya. Anuari 2018 pretén ser una eina d’àmplia difusió pública, que faciliti el debat dels diferents actors i que representi un document de reflexió política per a l’acció.
Consulta tots els anuaris a l’Estat de l’educació a Catalunya